Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(64)
Forma i typ
Książki
(64)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(62)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(64)
Autor
Juszczyk Stanisław
(9)
Kawula Stanisław
(6)
Magda-Adamowicz Marzenna
(5)
Pituła Beata
(5)
Brągiel Józefa
(4)
Janke Andrzej W
(4)
Siemieniecki Bronisław
(4)
Górniewicz Ewa
(3)
Kopaczyńska Iwona
(3)
Machel Henryk
(3)
Wolny Jerzy
(3)
Grzyb Barbara
(2)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(2)
Musioł Marcin
(2)
Polewczyk Irena
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Waligóra Anna
(2)
Zabłocki Kazimierz Jacek
(2)
Zielińska Jolanta
(2)
Apanel Danuta
(1)
Badura Heinrich
(1)
Bańka Waldemar
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Brzezińska Renata
(1)
Buczyńska Joanna
(1)
Buliński Leszek
(1)
Czapiga Alina
(1)
Dąbrowska Małgorzata
(1)
Furtak Dominika
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Grabowska Natalia
(1)
Janczyk Danuta
(1)
Kawa Zuzanna
(1)
Kiepas Andrzej
(1)
Konieczny Jolanta
(1)
Kowalik-Oubińska Małgorzata
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Maliszewski Wojciech J
(1)
Mareš Miroslav
(1)
Morańska Danuta
(1)
Morgała Monika
(1)
Muszyński Jerzy
(1)
Nadachewicz Katarzyna
(1)
Nalaskowski Stanisław
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Olubiński Andrzej
(1)
Potyka Anna
(1)
Poznańska Maria Wanda
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Raplewicz Maria
(1)
Rozesłaniec Małgorzata
(1)
Suchon Anna
(1)
Suchon Szymon
(1)
Szczęsny Wojciech Wiesław
(1)
Tupek Patrycja
(1)
Tuszyńska Ligia
(1)
Wawrzała Paweł
(1)
Wenta Kazimierz
(1)
Weremczuk Ewa
(1)
Wesołowska Anna
(1)
Wierciński Andrzej
(1)
Węc Klaudia
(1)
Zajączkowski Krzysztof
(1)
Świętek Wacława
(1)
Świętochowska Urszula
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(64)
Język
polski
(62)
angielski
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Komputery
(8)
Edukacja medialna
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Rodzina
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Informatyka
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
młodzież
(3)
niepełnosprawni
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Kształcenie
(2)
Mowa
(2)
Multimedia
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Odbiór społeczny
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Studenci
(2)
Surdopedagogika
(2)
Szkolnictwo
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
czytanie
(2)
dewiacje
(2)
dydaktyka
(2)
dysgrafia
(2)
dysleksja
(2)
dzieci
(2)
inwalidzi
(2)
lekcja
(2)
nauczanie
(2)
niedostosowanie społeczne
(2)
oceny szkolne
(2)
patologia społeczna
(2)
pedagogika
(2)
pisanie
(2)
rewalidacja
(2)
samokształcenie
(2)
Agresywność
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Badania naukowe
(1)
COVID-19
(1)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-learning
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Epidemie
(1)
Filozofia
(1)
Futurologia
(1)
Kadry
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Metodologia
(1)
Metody badawcze
(1)
Metody nauczania
(1)
Motoryka mała
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauki społeczne
(1)
New Age a pedagogika
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(1)
Niewidomi
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Opowiadanie młodzieżowe polskie
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(3)
Monografia
(2)
Raport z badań
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Poradnik
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Psychologia
(2)
64 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41443 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana monografia autorstwa trzech doświadczonych nauczycieli akademickich i jednocześnie praktyków dotyka problematyki postaw, doświadczeń i interakcji tworzących akademicką rzeczywistość. Publikacja składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy dotyczy zagadnień wprowadzających do edukacji dorosłych i jej specyfiki, procesów i modeli uczenia się dorosłych, problemów związanych z edukacją osoby dorosłej, działaniami nauczyciela akademickiego a zasadami efektywnego nauczania studentów oraz z propozycjami metod aktywizujących i urozmaicających dydaktykę szkoły wyższej. Druga część związana jest z trudną drogą do edukacji osób z niepełnosprawnością, z respektowaniem ich praw nie tylko na uczelni, analizą statystyczną i implikacjami na przyszłość. Trzeci rozdział w głównej mierze został poświęcony stresowi i wypaleniu zawodowemu, kondycji psychicznej pracowników uczelni i studentów oraz możliwościom oddziaływań w zakresie poprawienia dobrostanu wspomnianych grup w zakresie zdrowia psychicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44095 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43002 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43001 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materiały konferencji naukowej "Wspomaganie dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43003 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41519 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41088, W.44018 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika.
Spis treści : 1. Specjalne potrzeby edukacyjne w regulacjach prawnych Pojęcie specjalnych potrzeb edukacyjnych i ich rozwój w regulacjach prawnych (Renata Gardian-Miałkowska) Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (Ewa Weremczuk) 2. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia z Zespołem Aspergera (ZA) (Ewa Weremczuk) Pojęcie i rozpoznanie ZA Kryteria diagnostyczne Funkcjonowanie ucznia z ZA w szkole Praca z uczniem z ZA System wsparcia i wybrane formy pracy z dzieckiem Terapia behawioralna oparta na teorii uczenia się Program TEACCH Trening umiejętności społecznych (TUS) Inywidualna Stymulacja Słuchu Johansena (IAS) Metoda (program) Son Rise zwana również Metodą opcji Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbone Rehabilitacja z wykorzystaniem zwierząt Środowisko rodzinne ucznia z ZA Inne trudności z perspektywy pedagoga szkolnego Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów z ZA 3. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD) (Renata Gardian-Miałkowska) Pojęcie i rozpoznanie ADHD Zaburzenia wtórne ADHD: zaburzenia zachowania i zaburzenia opozycyjno-buntownicze Środowisko rodzinne ucznia z ADHD Praca z uczniem z ADHD System wsparcia społecznego i leczenie ucznia z ADHD Inne trudności z perspektywy pedagoga szkolnego Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów z ADHD 4. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia ze Spektrum Płodowych Zaburzeń Alkoholowych (FASD) i Płodowym Zespołem Alkoholowym (FAS) (Renata Gardian-Miałkowska) Etymologia i przyczyny FASD Wczesne rozpoznanie FASD a kryteria diagnostyczne Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS) Zaburzenia pierwotne i wtórne System wsparcia ucznia z FASD Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów z FASD Profilaktyka FASD 5. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia niedostosowanego społecznie i zagrożonego niedostosowaniem społecznym (Małgorzata Przybysz-Zaremba) Niedostosowanie społeczne (zagrożenie niedostosowaniem społecznym) – wyjaśnienia definicyjne, deskrypcja, symptomy Zaburzenia wtórne a niedostosowanie społeczne uczniów Stadia niedostosowania społecznego/wykolejenia społecznego Przyczyny niedostosowania społecznego (i zagrożenia niedostosowaniem społecznym) uczniów Środowisko rodzinne jako główne źródło niedostosowania społecznego (i zagrożenia niedostosowaniem społecznym) dzieci i młodzieży – analiza kluczowych czynników Uczeń niedostosowany społecznie (i zagrożony niedostosowaniem społecznym) w szkole – edukacja, pomoc, wsparcie Zasady pracy z uczniem niedostosowanym społecznie (i zagrożonym niedostosowaniem społecznym) Propozycje metod wykorzystywanych w pomocy i wsparciu terapeutycznym uczniów niedostosowanych społecznie (i zagrożonych niedostosowaniem społecznym) Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów niedostosowanych społecznie (i zagrożonych niedostosowaniem społecznym) Pozostałe wskazówki praktyczne w zakresie planowania i organizacji pracy z uczniem niedostosowanym społecznie (i zagrożonym niedostosowaniem społecznym) – zamiast zakończenia 6. Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia z doświadczeniem traumy Wprowadzenie (Ewa Weremczuk) Specyfika traumy – próba zdefiniowania zagadnienia (Ewa Weremczuk) Rozpoznanie traumy zgodnie z kryteriami diagnostycznymi (Ewa Weremczuk, Renata Gardian-Miałkowska) Rodzaje traumy (Ewa Weremczuk) Style przywiązania (Renata Gardian-Miałkowska) System wsparcia dziecka z doświadczeniem traumy w środowisku szkolnym a style przywiązania (Renata Gardian-Miałkowska, Ewa Weremczuk) Konsekwencje przebytej traumy w zależności od etapu rozwoju dziecka (Renata Gardian-Miałkowska) Leczenie traumy – terapia ciała i duszy (Renata Gardian-Miałkowska) Leczenie duszy – terapie psychoterapeutyczne Leczenie ciała – terapie wspomagające oddziaływania psychoterapeutyczne Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb i możliwości uczniów z doświadczeniem traumy (Renata Gardian-Miałkowska)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42605, W.40867 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.43855 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39180 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W opracowaniu podjęto próbę opisu i analizy aspiracji życiowych i edukacyjnych studentów Politechniki Śląskiej. Mimo że większość badanych stanowili studenci I roku, których marzenia i plany u progu dorosłości ograniczać mogłaby jedynie ich własna wyobraźnia, zadeklarowane przez nich aspiracje życiowe ogniskują się de facto wokół klasycznej, tradycyjnej triady: rodzina–praca–stabilizacja finansowa. Nikt spośród badanych nie nakreślił bardziej odważnej wizji swojej przyszłości, np. spędzenia życia na dalekich podróżach, tak aktualnej dzisiaj walce o czystość klimatu, kreowaniu projektów zmieniających świat czy pracy na rzecz rozwiązywania globalnych problemów społecznych. Ten zachowawczy i bardzo praktyczny wymiar deklarowanych aspiracji u tak młodych ludzi skłania do zastanowienia się, na ile źródła takiego zjawiska tkwią w wyniesionej z rodzinnego domu hierarchii wartości, a na ile wypływają np. z preferowanego przez system edukacji modelu pragmatycznego przystosowania do wymagań środowiska społecznego. Na to i inne, równie interesujące pytania próbują znaleźć odpowiedź autorzy prezentowanego opracowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44097, W.44098, W.44096 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka jest skryptem ćwiczeniowym z dziedziny edukacji społeczno-przyrodniczej dedykowanym studentom pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, a także nauczycielom rozpoczynającym pracę w zawodzie. Celem publikacji jest przygotowanie studentów do podejmowania działań w zakresie treści społeczno-przyrodniczych, a w efekcie nabycie umiejętności nauczania przyrody. To wspaniały materiał dydaktyczny do kształcenia studentów oraz świetna pomoc metodyczna i źródło inspiracji w pracy nauczyciela przedszkola i klas I–III szkoły podstawowej. Wykorzystanie ćwiczeń podczas zajęć ze studentami pozwala na łączenie teorii z praktyką, a tym samym na rozwijanie kompetencji dydaktycznych przyszłych nauczycieli oraz inspirowanie ich do podejmowania działań innowacyjnych, nieszablonowych, będących podstawową przesłanką przygotowania i realizacji efektywnego procesu dydaktyczno-wychowawczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44091, W.44090, W.44089 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wprowadzenie; Rozdział 1. Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej jako element przestrzeni edukacyjnej. Stanisław Juszczyk: 1. Dydaktyka ogólna a dydaktyki szczegółowe; 2. Informatyka jako nauka o przetwarzaniu informacji; 2.1. Informatyka i technologie informacyjno-komunikacyjne; 2.2. Zastosowania informatyki; 3. Psycho-pedagogiczne aspekty uczenia się informatyki i technologii informacyjno-komunikacyjnych; 4. Koncepcje J. Piageta oraz jego ucznia S. Paperta; Rozdział 2. Kwalifikacje merytoryczne i funkcje pełnione przez współczesnego nauczyciela informatyki i technologii informacyjnej. Stanisław Juszczyk: 1. Kluczowe kompetencje w społeczeństwie ery wiedzy informacji i komunikacji kształtowane przez nauczyciela informatyki wśród uczniów; 2. Kwalifikacje merytoryczne nauczyciela informatyki; 2.1. Kwalifikacje ogólne; 2.2. Kwalifikacje szczegółowe; 3. Funkcje pełnione przez współczesnego nauczyciela; 3.1. Funkcje kierownicze; 3.2. Funkcje interakcyjne; 3.3. Funkcje organizacyjne; Rozdział 3. Doskonalenie zawodowe nauczycieli. Danuta Morańska: 1. Cele doskonalenia zawodowego nauczycieli; 2. Modele rozwoju zawodowego nauczycieli; 2.1. Reforma edukacji a rola zawodowa nauczycieli; 3. Doskonalenie nauczycieli w zakresie informatyki i technologii; 4. Awans zawodowy nauczyciela informatyki i technologii informacyjnej; 5. Samouctwo informacyjne nauczycieli; Rozdział 4. Koncepcje nauczania informatyki i technologii informacyjnej. Stanisław Juszczyk: 1. Nauczanie w systemie klasowo-lekcyjnym. Janusz Janczyk; 2. Kształcenie skorelowane. Marcin Musioł; 3. Koncepcje konstruktywistyczne i kognitywistyczne nauczania wspomaganego komputerem oraz uczenie się z wykorzystaniem Internetu. Stanisław Juszczyk; 3.1. Konstruktywistyczne teorie nauczania - uczenia się wspomaganego komputerem; 3.1.1. Aspekty społeczne i kulturowe w teorii uczenia się Jerome S. Bruneta; 3.1.2. Teoria rozwoju poznawczego Jeana Piageta; 3.1.3. Kognitywny model Lwa Wygotskiego społecznego kontekstu uczenia się; 3.1.4. Teoria kształcenia wielostronnego Wincentego Okonia; 3.1.5. Koncepcja procesu nauczania-uczenia się Seymoura Paperta; 3.2. Komputer we wspomaganiu nauczania-uczenia się; 4. Edukacja na odległość w ujęciu konstruktywistycznym i kognitywistycznym. Stanisław Juszczyk; 4.1. Rodzaje nauczania na odległość i ich charakterystyka; 5. Podstawowe zasady nauczania informatyki w koncepcji konstruktywistycznej. Stanisław Juszczyk; 5.1. Konstruktywistyczne uczenie się z wykorzystaniem Internetu; 5.2. Kognitywne uczestnictwo w procesie uczenia online; 5.3. Model asynchronicznego uczenia w sieci komputerowej; Rozdział 5. Zasady projektowania procesu dydaktycznego. Danuta Morańska: 1. Przygotowanie nauczyciela do zajęć; 2. Cele kształcenia; 2.1. Taksonomia celów kształcenia; 2.2. Taksonomia celów praktycznych; 3. Treści kształcenia; 4. Wymagania programowe; 5. Programy nauczania; 5.1. Kryteria doboru programów nauczania; 6. Planowanie pracy dydaktycznej; 7. Plan pracy dydaktycznej ( rozkład materiału ). Stanisław Juszczyk; 8. Cele kształcenia informatycznego. Danuta Morańska; 9. Podstawa programowa przedmiotu informatyka i technologia informacyjna; 10. Programy nauczania informatyki i technologii informacyjnej; 11. Programy autorskie; 12. Plan i scenariusz lekcji; Rozdział 6. Naukowe podstawy procesu nauczania: 1. Uniwersalne klasyfikacje metod nauczania. Stanisław Juszczyk; 2. Metoda w systemie dydaktycznym. Stanisław Juszczyk; 3. Style i strategie nauczania. Stanisław Juszczyk; 4. Metody nauczania pojęć i kształtowania umiejętności. Janusz Janczyk; 4.1. Nauczanie podające; 4.2. Nauczanie pojęć; 4.3. Nauczanie bezpośrednie; 4.4. Uczenie się we współpracy; 4.5. Nauczanie poszukujące i dyskusja. Marcin Musioł; 4.6. Komputer w stymulowaniu twórczego myślenia. Marcin Musioł; Rozdział 7. Ewaluacja dydaktyczna na zajęciach wspomaganych komputerem. Marcin Musioł: 1. Znaczenie kontroli i oceny wiedzy w procesie nauczania; 2. Formy kontroli wiadomości i umiejętności; 3. Kryteria oceniania; 4. Ocena śródroczna i końcowa; Rozdział 8. Wychowanie na lekcjach informatyki i technologii informacyjnej. Marcin Musioł: 1. Cele wychowania; 2. Kształtowanie zachowań uczniów w pracowni komputerowej; Rozdział 9. Środowisko uczenia się i motywacje. Stanisław Juszczyk: 1. Środowisko uczenia się; 2. Motywacje do nauki; 3. Kształtowanie społeczności uczących się; 3.1. Społeczność uczących się w klasie tradycyjnej; 3.2. Społeczność uczących się w klasie wirtualnej; 4. Style uczenia się dorosłych z wykorzystaniem komputera i Internetu; Rozdział 10. Organizacja pracy w pracowni komputerowej. Janusz Janczyk: 1. Organizacja pracowni; 1.1. Realizacja zasad ergonomii; 1.2. Wyposażenie pracowni; 1.3. Stanowisko komputerowe; 1.4. Regulamin pracowni i zasady BHP; 2. Organizacja pracy uczniów. Marcin Musioł: 2.1. Zasady nauki ze zróżnicowaną liczbą uczniów przy stanowisku komputerowym; 2.2. Przygotowanie i wykorzystanie dodatkowych materiałów dydaktycznych; 2.3. Praca domowa; 3. Multimedia w pracowni komputerowej. Janusz Janczyk; 3.1. Zintegrowane komputerowe środki audiowizualne; 3.2. Multimedia peryferyjne dla komputera multimedialnego; Rozdział 11. Metodyka komputerowego wspomagania procesu kształcenia. Stanisław Juszczyk: 1. Cechy i funkcje oprogramowania edukacyjnego; 2. Komputerowe wspomaganie procesu kształcenia; 3. Wartości pedagogiczne komputerowego wspomagania procesu kształcenia; Rozdział 12. Metodyka nauczania informatyki i TI w szkole podstawowej i gimnazjum - wybrane aspekty pedagogiczne i psychologiczne. Stanisław Juszczyk: 1. Ogólne uwagi metodyczne do prowadzenia zajęć z informatyki i TI w szkole podstawowej i gimnazjum; 2. Szczegółowe uwagi metodyczne do prowadzenia zajęć z informatyki i TI w szkole podstawowej; 3. Szczegółowe uwagi metodyczne do prowadzenia zajęć z informatyki i TI w gimnazjum; Rozdział 13. Podstawy metodologiczne projektowania badań pedagogicznych w informatyce i technologii informacyjnej. Stanisław Juszczyk: 1. Typy badań naukowych; 2. Struktura badań empirycznych w pedagogice; 3. Pytania badawcze; 4. Zmienne i ich wskaźniki; 4.1. Zmienne i ich opis; 4.2. Wskaźniki zmiennych i ich opis; 5. Hipotezy badawcze; 6. Metody, techniki i narzędzia badań; 6.1. Metody badań; 6.2. Techniki i narzędzia badań; 7. Organizacja badań; 8. Wybór próby badawczej; 8.1. Próba a populacja; 8.2. Strategia reprezentacyjna; 8.3. Opis modelu populacji generalnej; 8.4. Opis próby; 9. Interpretowanie i wykorzystywanie danych; Spis rysunków; Spis tabel; Bibliografia; Aneksy ( Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 26 lutego 2002 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół [wybrane fragmenty]; Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych, gimnazjów i liceów; Lista programów nauczania przedmiotu Informatyka dopuszczonych do realizacji w szkoła publicznych: nauczanie początkowe, szkoła podstawowa, programy gimnazjum; Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków i trybu dopuszczania do użytku szkolnego programów nauczania, programów wychowania przedszkolnego i podręczników oraz zalecenia środków dydaktycznych [wybrane fragmenty]; Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 9 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej i eksperymentalnej przez publiczne szkoły i placówki [wybrane fragmenty] )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41282, W.41281, W.41279, W.41278, W.41280 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44022 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44028 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44026 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44034 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka "The New Educational Review")
Tekst częśc. słowac. Streszcz. ang. przy art.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42175 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.44027 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej